В края на миналата година Nissan внесе някои подобрения в гамата си от кросоувъри, като Qashqai се сдобива с нов 1,6-литров дизелов мотор с макс. мощност от 130 к.с. и макс. въртящ момент от 320 Нм, който е най-мощният в класа си. 
Моторът заменя съществуващия 2,0-литров. Ето че тази версия вече се появи и на нашия пазар, като имахме възможността да проверим поведението на автомобила с него в градски условия, на магистрала и на неасфалтирани селски улици с голям наклон. 
Падна ни се една от най-високо обзаведените версии с черен кожен салон с бели шевове, панорамен покрив, навигация, MP3 плейър, bleutooth връзка за телефона, автоматичен двузонов климатик, система Stop / Start и 6-степенна механична предавателна кутия. 
Интериорът прави впечатление с качествени материали и доста удобства, които като цяло те карат да се чувстваш разглезен. Дори под аудиосистемата е разположена и малка ниша с неплъзгащо се покритие за поставяне на телефона на достатъчно удобно място. Панорамният покрив вкарва доста светлина и допълнително увеличава усещането за вътрешен простор. 
Подлакътникът крие достатъчно дълбока кутия за допълнителни вещи, вътре откриваме и USB порт, така че веднага свързваме към него флаш-памет с подходяща музикална подборка. 
Qashqai е и първият автомобил от сегмент С в света, предлаган с фирмената технология Around View Monitor (AVM), проектирана да улесни паркирането. Боравенето с навигацията е опростено максимално, като част от функциите стават от тъч-скрийна. 
Видимостта е чудесна. Вляво от него е изнесен бутонът за изключване на Stop-Start системата, който открихме чак в края на своето пътуване. 
Допълнително предимство е възможността да отвориш 387-литровия багажник, без да се налага да отключваш колата. 
Пътниците от втория ред разполагат с достатъчно широко пространство, дори когато предните седалки са дръпнати максимално назад. Допълнително уют създава падащият подлакътник, който крие поставки за чаши. Всяка от задните врати дори крие и по една удобна секция, където могат да се поставят малки предмети като телефони, цигари и др. 
Три са възможните режима на управление – автоматичен, 2WD и 4х4. 
Стартирането е безконтактно. Когато автомобилът потегля, първото ни усещане от мотора е сякаш сме с бензинов двигател. Той иска по-висока предавка едва над 2500 об/мин. Новият мотор е само с 20 к.с. по-маломощен спрямо 2,0-литровия дизел, чийто заместник се явява (130 к.с. срещу 150 к.с.). Максималният въртящ момент е останал непроменен – 320 Нм, като разликата е, че при 1,6-литровия вариант той е достъпен още при 1750 об/мин (при 2,0 dCi това става още при 2000 об/мин). В този му вариант емисиите на автомобила спадат до 119 г/км, което е по-малко дори и отколкото при 1,5-литровия дизелов фирмен мотор. Максималната скорост 190 км/ч срещу 188 км/ч при 2,0-литровия дизел с 6-степенен автоматик. Най-приятно впечатление обаче прави значителното понижение на средния разход, който според официалните данни е 5,1 л/100 км, но явно бяхме доста неразумни, като  успяхме да финишираме с 6,4 л/100 км. Още повече, че както споменах, ни се наложи да се катерим в мокро време по неасфалтирани улици с може би над 60-градусов наклон, но системата 4х4 се справи отлично и с това предизвикателство, въпреки че моделът по призвание е по-скоро паркетен лъв, отколкото пръв помощник на фермера. 
С новия двигател в лицето на Qashqai имаме един спестовен и разумен автомобил, подходящ за семейства, които пътуват често, или пък хора с активен начин на живот, които прекарват доста време в колата си. Когато решите да пестите от гориво, разходът дори може да бъде свален и под 5,0 л/100 км, което наистина е впечатляващо за модел от този клас.
 
       Golf Alltrack и Jetta Alltrack до 3 години
      Golf Alltrack и Jetta Alltrack до 3 години
    
     
       Зелена светлина пред Fiat 500 Coupе Zagato
      Зелена светлина пред Fiat 500 Coupе Zagato
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Nissan Videos
    Nissan Videos   
    

